Saturday, September 12, 2009

skrivpuff 255: Skriv om något taggigt.

Rosorna, som jag planterade i våras har alla dött, utom en som har växt från att bara ha varit en liten ynka planta på kanske 30cm, till att vara nu lika hög som jag. Jag hoppas att det är en klängros och att klängrosor gör sådär när de etablerar sig. Om det är en buskros vet jag inte alls vad det skulle vara för fel. Men bara en liten ros slog ut på den och det verkar mer som den har gett ut all sin kraft åt att växa högt. Men det gör inget. Det gör inget alls. Jag är så glad att den överlevde. Men varför dog de andra två? Vet ej, men lite ledsamt blev det. Det kan ju vara så...faktiskt... att någon hund har varit och rotat och dödat dem. Det skulle inte fövåna mig alls. Särskilt inte tjyvhunden Blandrasen, som också nu bara under de senaste fem dagarna har lyckats med att stjäla allt som allt 11 tomater och 6 äpplen. Jag såg under sommaren hur hon gärna lunkade ner till rosorna och stod och hängde där, som det vara ett riktigt bra ställe. Skulle inte förvåna mig om hon också grävde och påtade lite där, medans hon ändå var i gång.

No comments: