Saturday, September 5, 2009

Så har pappa varit här. Fem dagar bodde han hos oss. Det var trevligare än väntat! Jag städade som en gnu innan han anlände och det som jag inte fick tid med att plocka undan slängde jag in i sovrummet. Så nu sitter jag inklämd framför datorn omgiven av högar av kläder, datorkablar, korgar med make-up och smycken och en snarkande man. Senare idag ska jag väl reda ut sakerna och ställa dem tillbaka på sina rätta ställen, mannen lämnar jag dock där han ligger. Vi körde runt och visade honom Skottland och han följde gärna med (han hade väl inte mycket val). Vi sprang uppför backar och visade slott, broar, berg, skog, översvämmade floder, optisk synvilla och Rs mamma.

När det kom till sista dagen och han var ordentligt slut men hade i alla fall packat allt i sin lilla resväska märkte jag att han hade ju inte packat tandborsten (som var nyinköpt när han kom på att han hade glömt sin egen hemma i Sverige).
-Joodå, sa pappa, jag har visst packat den.
-Vilken färg av tandborste har du packat, frågade jag.
-Min! Den blåa! sa pappa stolt
Jaha, så har då pappa och R använt samma borste i fem dagar.
-Äsch, sa pappa, lägg tillbaks den och säg inget. R kommer ändå inte att märka något.

Gick in i Es galleri där pappa blev beundrad av Es väninna Sue. Hon tittade drömskt mot honom när han kikade runt.
-He is handsome, sa hon lyriskt. And the voice. God he is a stunner.
Valde inte att berätta detta för pappa då hans ego skulle ha blivit så stort att han skulle inte kunna komma genom ytterdörren.

No comments: