Tuesday, May 12, 2009

Sol och vår och maj. Nya krafter borde införskaffas, andas in den ljuva luften fylld av lovande värme. Fast, ack men nej, inte Skottland, no way, no way josé. Visst, skiner solen, visst brister knoppar men någon värme kan man inte säga att det är. Har läst om värmeböljan i Sverige medan jag själv tar på mig mössa och vantar när jag ska ut en kväll. Något är fel! Jag vill också ha värmebölja, shorts och bikiniväder och sitta och sucka och klaga över värmen, jag vill också grilla på kvällen, ta ett glas vin ute i trädgården och lyssna på koltrasten. Nu är det bestämt i mitt huvud, här kan jag inte bo mycket längre till! Jag är dessutom så trött på "big-brother"-systemet. Kan ju inte ens köpa jod på apoteket mera för det anses som gift. Om jag nu hade tänkt att mörda min partner med jod, ja men låt mig få ta straffet då! Guuud bara se mig för det jag är, vuxen. Tillika, hörde jag på radion häromdagen att en stad nere i England ska visa en 90(!)-minuter lång DVD för sina elever i ämnet hur man åker buss, för det vet de tydligen inte. Jag trodde det var ganska autodidakt: Bussen stannar, man går in i den dörr som öppnas, betalar mannen som frågar vart man ska och sen sätter man sig i de säten som finns utplacerade i större delen av bussen. 90 minuter tar det att förklara detta fenomen, 90 minuter!

3 comments:

Mattias Carlsson said...

Fler fantastiska releaser i samma serie är "Using a toothpick" - a baffling adventure in the tooth picking era of today. Giving you and your family continous joy with a movie that you can watch again and again. You'll be learning such amazing tasks as how to operate a tooth pick in darkness, against the wind, or why not a combination of hurricane and blizzard! Impress your friends by using two tooth picks at once! Buy now, only $19.95. (jo jag vet, orkade inte leta reda på pundartecknet)

Ulrica said...

HAhahaha, det är otroligt vad mankan spendera pengar på. Någon måste ju faktiskt ha köpt den...det är en skrämmande tanke!!

Mattias Carlsson said...

Ehm… den var helt fiktiv, så det tror jag inte :D

Du får ursäkta mig, jag bara spånade friskt :)