Wednesday, May 6, 2009

Idag är dagen då vi ska stå ute med Röda Kors-bössan. natuligtvis är det oväder, regn och blåst, så jag tänkte ta med mig ryggsäck , termos och filt. Det här kommer aldrig att av bli något att kunna skriva hem om. Ser inte alls fram emot det. Två timmar, mitt i rusningstid, mitt på torget, ska vi stå där och rassla med bössorna. Enda ljuspuntken är middagen efteråt och naturligtvis den goda gärningen i det stora hela. Men på något sätt tror jag inte vi kommer att vara de som samlar in mest. När folk frågar mig varför jag gör det, är egentligen det enda sanna svaret att jag har svårt att säga nej. När nu en av ens närmsta vänner vill ha lite sällskap en vårdag i stan så låter det ju mycket gulligt. Det avtog mer och mer nu under förmiddagen ju hemskare vädret har blivit. bestämde att eftersom dett nu var inpplanerat under eftermiddagen, skulle hela min förmiddag ägnas åt skrivandet och jag tror det gick ganska bra. Fick en massa gjort och fick en massa surfat på nätet därtill och en massa koppar te druckna.

1 comment:

Mattias Carlsson said...

Hmm… där ser man. Jag donerar varken blod eller pengar innan jag ser vem som får ta emot det. :D

Kudos för insatsen och tanken bakom i alla fall :D