Wednesday, May 13, 2009

Idag tog vi en tur ut med bilen till Anstruther, där säljs den bästa fish&chip-supper i hela landet, ja till och med hela Storbritannien. Naturligtvis var vi tvungna att prova den. Och den smakade faktiskt riktigt gott, pommes fritten var heta, fisken mör och vädret på topp. På hemvägen tittade vi in till en av Rs vänner, som äger ett gym i närheten av Anstruther. han är tydligen mycket stolt över sitt gym och ville visa allt. Jag frågade spydigt, vad det var så speciellt med den. Fräsha färger på vikterna? Shockrosa, turkos och kobolt? Eller kanske det var de där "spring"-maskinerna som låter en förlora kilon i rekordfart utan svett. R tyckte inte alls jag var rolig, fast jag smålog i smyg åt min "uppnosighet". Jag tröttnade snabbt på att gå omkring bland en massa karlar med muskler, som såg ut som uppumpade ballonger och om någon hade haft med sig en nål kunde sticka in den i dem och se dem flyga runt gymet. Istället solade jag mig utanför och filosoferade runt romanen.

1 comment:

Mattias Carlsson said...

Jag har alltid undrat varför folket som går på gym inte kunde göra något produktivt istället. I vilket fall borde det vara krav på att maskineländena var kopplade till generatorer så de åtminstone producerade el.

Åtminstone har jag i min bekantskapskrets gott om föräldrar och åldringar med villor och lantställen som behöver kontinuerlig uppiffning. Men det är klart, så gott om speglar och motsatta könet finns ju inte, och några drogförsäljare brukar också vara svårt att hitta.