Monday, April 20, 2009

Solen strömmar in, det har den gjort i två dagar. Nästan rekord och vi alla undrar om detta var sommaren. För så har det varit de senaste åren, varmt och lovande under våren, som sedan har förbytts till snorkallt på sommaren. Men är det inte konstigt hur vi ändå, mänskligheten menar jag, alltid hoppas: ¨ja men i år blir allt bättre¨, ¨det kan ju inte bli dåligt i år IGEN¨. Jag har sagt detsamma de senaste tio åren, sen åker jag till Sverige i juli på besök, likblek med stickad tröja och märker att alla svenskar är pepparkaksbruna med fräsiga shorts. Jag vet inte om jag ens kommer in i mina shorts längre, det var så längsen. I alla fall, det har inköpts växter med stark lukt. För sommaren ska lukta starkt av blommor, rosor och alla de där andra sorterna. De stackars små plantorna ser nästan lite vilsna ut ute i trädgården och jag hoppas innerligt de överlever till nästa år, för jag har inga större förhoppningar om att de kan växa till sig och blomma redan till sommaren. För var tror de att de växer va? Sverige?

No comments: