Sunday, April 5, 2009

Jag fick frågan här om dagen: Hur gör man en lyckad raggning? Ja, frågan kanske inte var riktigt så direkt men det var vad han ville veta. Han hade varit singel i flera år och fick han som han ville,sa han, skulle han helst vilja sitta hemma en fredagkväll och inte gå ut på klubbar och barer (det var där vi träffades på fredagkvällen). Hmmm, ja hur gör man? Han frågade vidare om vad kvinnor ville ha hos en man. Det första jag sa var: En man som lyssnar. En man som lyssnar och ställer frågor och diskuterar. Han tittade förvånat på mig. - Är det verkligen så enkelt, frågade han då. Ja, så enkelt är det. Men det är inte enkelt egentligen. Inte när det kommer till kritan. Jag sa att han borde prova på internet dating. Det ska bli spännande att se hur det går för honom. Han sa något annat, vilket gjorde mig glad, där vi stod och tittade på alla mer eller mindre halvt avklädda unga damer på dansgolvet. -Jag förstår inte varför de måste visa så mycket hud. Less is more! Äntligen en man som vågar säga sanningen. Min partner och jag hade varit ute på middag innan klubben. Vi åt mexikanskt tills vi nästan sprack. Min bantning, å andra sidan, sprack absolut, säkert 3000 kalorier i de där tre rätterna inkl vin. Så det var nog tur att jag alltid går efter regeln ´less is more´, med min långärmade skjorta och jeans, som kunde på ett ganska opretentiöst sätt hålla mina valkar i schack.

No comments: