Friday, April 3, 2009

Planterade en buske igår. Eller kanske rättare sagt, något som kanske kommer att utvecklas till en buske. Just nu ser den bara mest ut som en pinne med lite spagettirötter. Jag hoppas innerligt att jag planterade den med rätt sida upp. Det kan ju faktiskt vara så att spagettirötterna är blivande kvistar och pinnen en rot...hmmm...jaha... nu ska jag oroa mig lite för det också. Påsk kommer med stormsteg. Nästan en hel vecka ledigt. JIPPI! Hade planerat i mitt lilla schema att bara skriva och påta i trädgården och kanske måla lite i sovrummet. Men så kom mitt vardagsliv i vägen. Jag har blivit bortbjuden till svärföräldrarna över helgen, kan inte tacka nej, vill inte verka oartig = typiskt svenskt. Men jag vet också att det blir en urkul helg, för det brukar det bli, när jag och hundarna tar oss över till dem. God mat, långa promenader längs med stranden, vin och skratt, vad mer kan en utlänning egentligen önska sig en påskhelg?

No comments: