Monday, April 13, 2009

Jag har lärt mig något nytt idag. 1. Granar är inte svåra att plantera. Nu gälller det om det är lätta att få till att överleva också. 2. Om man vill bli bred som en extrabred bodybildare måste man ta steroider. De injiceras. Usch var äckligt! 3. Om jag ska gå ned i vikt måste jag äta mindre kalorier...nåja det visste jag redan...4. Jag kan spendera en hel dag på nätet och lära mig en massa nyttigt och inte skriva en rad på romanen och prokrastinera ännu mera...det visste jag redan också...har nu dock också bevisat det. Fast å andra sidan! Jag har planterat en gran. Det var vår julgran och nu står den ståtligt vid redskapsboden och sträcker ut gröna kvistar mot granntomten. Jag måste snabbt tillägga att den granen var den vackraste julgranen jag någonsin har ägt. Den stod i hörnet av vardagsrummet och gjorde mig stolt i flera veckor och den förtjänar inget mindre i pension än att få växa i en trädgård.

No comments: