Saturday, April 11, 2009

Någon har dött bakom vår gata. Imorse var området avspärrat med ¨police¨-tejp och ett litet vitt tält var upsatt mitt på gångvägen. Kusligt och samtidigt jättespännande, för kanske vi vet som har blivit mördad eller tom mördaren själv. Det kan ju vara bara ren händelse men inatt var det någon som gick upp och ner på gatan och sjöng och svor och sjöng omigen, min partner gick ut och sa till honom att vara tyst. Hundarna var som galna och Blandrasen satt som ett ljus bredvid mig i sängen tills vi inte kunde höra honom mera. Det brukar aldrig hända och nog har vi hört fyllosånger förut både hon och jag. Killen, som sjöng, lydde min partners råd och gick iväg, mot den riktning där ett lik nu ligger...

1 comment:

Mattias Carlsson said...

Thank you for the music...

Antar att det var någon som definitivt ville sova.