Sunday, August 9, 2009

Oj! Semestern är nästan slut och allt det där som jag hade tänkt att göra blev inte alls av. Min plan att skriva på boken under Sverigeresan gick åt skogen. Jag hade alldeles för trevligt därhemma för att ens orka sätta mig ner och skriva. Mina ångesttankar om förhållandet blev däremot tystade. Istället tog det en helvändning och R friade till mig. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Finns det egentligen något bättre än att veta att en människa älskar en? Ring är beställd hos en guldsmed i Glasgow. Jag fick välja precis vad jag ville, fria tyglar. R är jätteuppspelt och vill berätta det för hela världen, jag tar det mer med ro, har ju varit här ett antal gånger förut. Har alltid sagt till honom att om vi fortfarande är tillsammans när jag är på min dödsbädd betyder det att det var ett lyckat föhållande. Jag tror inte riktigt att han fattade vad jag menade och kanske det låter cyniskt men så är det ju, ingen vet vad som kan hända i framtiden. Våra planer om att flytta till Sverige har också tagit mera form. Värmland ska det bli och SNART. Men måste vara realistiska, kommer nog inte att gå i lås förrän om ett par år. R måste lära sig svenska och min lägenhet måste renoveras och R måste installlera ett nytt kök i sitt hus. Men helt osannolikt är det inte att jag kan köpa ett hus rätt ut med vinsten från min lägenhet redan nu och vi sen lägger till det extra från Rs hus blir det ju bara bättre. Fast måste kanske behålla huset till att börja med om det nu skulla vara så att Sverige inte passade oss. Imorgon börjar kneget. Jag jobbar bara halvdag men har gått och grämt mig för det i alla fall. Vi ska ha ett möte under lunchen och jag drar mig för all negativ kritik som kommer att flöda ut ur chefens mun. Tror inte hon är medveten hur mur mycket hon sårar ofta redan känsliga människor. Det gör detsamma hur många gånger jag försöker lägga det lite fint att kritik är inte bara negativ, borde också vara positiv. Kan inte ens minnas själv sista gången hon sa något snällt till mig. Asch, sen är jag ledig i två dagar och kan gå runt festivalen i Edinburgh och njuta.

1 comment:

Unknown said...

Haha! Grattis!

Svenska behöver man väl inte lära sig. Han kan ju lära sig lite ord, men det är rätt många svenskar som kan traggla sig fram på engelska och förstå vad man menar i alla fall. I värsta fall kan man gestikulera! :D

Jag vet inte om jag tycker att man behöver behålla sina gamla boställen. Man gör om dem till pengar och skottar omkring lite. Sällan är ju det ställe man bodde på så fantastiskt att man inte kan hitta ett trevligare om än inte nödvändigtvis i så trevliga kvarter att det bara är ett mord per bakgård per år.

Dessutom är världen stor. England, Sverige eller Kongo. Man kan ju faktiskt bo överallt, bara inte samtidigt.