Wednesday, August 12, 2009

Det är nästan slut på sommaren, rönnbären börjar bli röda, luften klar och vinden är inte så där ljummen utan har ett sting av kallhet i sig när den drar förbi mig. Hundarna bryr sig inte, de bryr sig inte om det är sommaren eller vinter bara de får komma ut och leta skatter i gräset och irritera fåglar och kaniner. Men allt känns helt ok. Om max två år har vi huset och ju snabbare vintern kommer desto närmre är min dröm. Hoppas och ber om mina små noveller också som ligger och väntar att på bli lästa hos domarna i novelltävlingarna. Hoppas att även om jag inte vinner eller får mitt namn nämnt att de gillar vad jag har skrivit. Ska försöka komma tillrätta med boken de närmsta två veckorna och få någon utomstående att läsa de första 50 sidorna för att se om den funkar. Man blir ju så himla blind när man sitter här och våndas ensam med orden.

No comments: