Tuesday, August 11, 2009

Imorgon är det en av mina vänners 40-årsdag. Frågade lite lätt för ett par veckor sen vad hon hade planerat och kom väl fram till att hon inte skulle göra någonting alls, inte för att det var just det hon allra helst ville göra, utan mer att hon inte hade något val. Jag tycker själv att födelsedagar inte är någor speciellt att fira, det enda jag unnar mig den dagen är att få göra precis vad jag vill utan några ursäkter. Att just få spendera hela dagen alldeles själv, utan ljud från varken radio eller TV är ett av mina högsta önskemål. Men hur fel det kan bli när just min vän är en person, som vill allra helst tvärtom. Hur extra ensamt det måste bli imorgon när ingen kommer förbi på en kopp fika eller ringer upp och sjunger för henne i telefonen eller drar ut henne på middag.

No comments: