Saturday, November 14, 2009

goda nyheter

Det har hänt så många bra saker här sen jag skrev sist! För första gången på riktigt länge har jag varit så glad att jag har fått tårar i ögonen. Skrivarveckan i London, blev ännu bättre än vad jag hade förväntat mig (om det är möjligt). Hela huvudet fylldes av nya idéer, nya sätt att tänka på och sen få ta del av andras skrivande, träffa nya härliga människor, jag var i himlen. Tänk om man ändå kunde få den där drömmen uppfylld, att frå skriva på heltid, hur underbart skulle det vara!! Jag kom också på hur länge sedan det var jag hade fått positiv kritik för något jag hade åstakommit och hur viktigt det är att säga att folk är bra och att man tycker om dem, att det värmer ända in i själen. Bara ett samtal från syster under veckan om mamma men det var väl rätt bra det också. Mammas cancer inte alls så illa som de trodde, hon ska bara få tabletter nu och sen undersökas igen om ett halvår...tror jag. Mamma har dock tagit mitt råd, hon pratar inte längre om mig i alla fall inte till min syster. Glad att det funkade och egentligen skulle jag nog helst vilja att min syster inte sa något mera om mamma till mig heller (förutom informera mig om hennes cancer och såna saker) för det blir ju lite dubbel standard att jag säger till mamma att inte prata om mig men så pratar jag fortfarande om henne med min syster. Hon skickade mig en jättefin födelsedagspresent i alla fall, Bodil Malmstens "De från norr kommande leoparndern". Hon vet hur mycket jag tycker om hennes skrivande. Det måste jag ju erkänna, hon känner mig väl tanten. Tänkte (drömde) hur det skulle bli när min bok är utgiven och jag gör lanseringen nere i Simrishamn och mamma kommer förbi...det skulle ämnet till en helt ny bok...JA VA BRA! Jobbet detsamma, kom tillbaka sprudlande av glädje och sa att jag skulle ha boken klar i januari, "chefen" sa bara "Jamen det är ju just då som folk märker att de inte klarar av att skriva klart och så blir det ingenting av det hela." Snacka om att inte vilja uppmuntra! Idag är det 4000 ord som gäller, så nu ska jag bara äta lite frukost och sen dyka ner hemma hos Gunilla och hennes värld.

1 comment:

Cattis said...

Visst var det underbart i London. Längtar verkligen tills du ska signera boken i S-hamn. Då sitter jag på första parkett hela dagen.

kramkram