Sunday, November 22, 2009

svininfluensa

Jag har nu alldeles bestämt mig för att inte vaccinera mig. Kan inte se orsaken till att göra det när det ändå är medierna som har håsat upp det. Fast fick ändå det från de andra på jobbet att jag var dum som inte gjorde det. De lyssnade inte på mina motargument och jag lät det bero. Ibland är människor som får, rädda att ta eget beslut (visst då har man ju ingen annan att skylla på än sig själv...men är inte det det alldeles finurliga med livet). Basta!
E har kommit hem! JAAA! Två veckor har hon varit i Sverige och vi har alla längtat efter henne, få höra lite roliga historier och vad som har hänt sen senast i hennes svenska familjevärld. Vi pratade så mycket imorse på hundpromenaden att vi tappade bort en av hennes hundar, det blev en extra timmes promenad innan vi fick fatt i honom. Mina hundar och jag är riktigt trötta nu. Inget fel i det. I eftermiddag ska jag åka över till henne och se vad för svenska böcker hon har släpat med sig hem.
På skrivarfronten hade jag idag tänkt att gå över och göra lite "editing" på det som redan är skrivet, 34000 ord skrivna nu ca 30000 kvar, det närmar sig.

1 comment:

Cattis said...

jag ska inte heller vaccinera mig och när de andra fyra tjejerna fick höra det blev de lite arga. Alltså, vi var på tjejfest i lördags där diskussionerna avlöste varandra och en av dem var just vaccineringen. Just nu har min systerson vattenkoppor så jag har hämtat det viruset så slipper jag det andra.

Hoppas att allting är bra med dig och din familj.

Kramkram

Cattis