Sunday, October 11, 2009

Jag blir alldeles kall när jag tänker på vad som hände i måndags. Blandrasen hade varit ute på ripjakt hela dagen med min vän E och jag skulle hämta upp henne runt sextiden. När jag kommer in i hennes lägenhet visar det sig att hon har blivit ett par timmar försenad och hennes partner G vill bjuda på middag. men eftersom jag visste att jag hade maten klar redan hemma sa jag ett glatt nej tack jag kommer tillbaka klockan åtta. "Vänta!", sa G, "Innan du går! Det var någon som kom in och letade efter dig idag inne på galleriet och lämnade en lapp". Jag tittade häpet på G, vem kunde det vara? Kunde det vara min gamla pianolärare som jag och E hade sprungit på ett par dagar innan? Vem annars kunde det vara som sökte mig via Es galleri? Jag tog lappen och det kändes som en evighet innan jag kom till namnet, på lappen stod det "Just wanted to have a chance to say sorry", mobilnummer och P. Jag måste ha blivit likblek för G tittade på mig oroligt och frågade om jag var ok. P och jag var tillsammans några månader för ett par år sedan, visst var jag mycket kär i honom men han visade sig vara en kontroll människa, började anklaga mig för att titta på andra män, flirta, gav mig order hur jag skulle klä mig och vilka människor som skulle vara mina vänner. han fick mig att säga upp bekantskapen med E. Och han hade mage att gå in i deras galleri och fråga hur jag och E mådde. Det äcklar och skrämmer mig. Han var den man som gömde min plånbok och pass så att jag inte kunde ta mig från Sverige. Som tur var fick jag ett provisoriskt pass utfärdat i Malmö och vänner och släktingar lånade mig pengar. Han är den ende människa jag hatar. Jag var inte den första som han lovade allt om man bara ändrade lite i sitt eget liv och jag är säkert inte den sista. Han fick mig till att nästan känna mig värdelös och att han var den ende som skulel kunna rädda mig. han hjärntvättade mig. Jag gjorde slut med honom när han förbjöd mig att åka till Sverige för att besöka min mamma. Nu kommer han tillbaka och tror att jag ska förlåta honom, PAH, jag hoppas han våndas och kommer till helvetet.
Lappen, undrar ni, vad gjorde jag med lappen med mobilnumret? G hade tänt en brasa i kaminen och däri slängdes den lilla gråa lappen.

No comments: