Thursday, October 22, 2009

Nytt samtal från syster imorse. Hon hade pratat med mamma igen häromdagen, där mamma återigen hade klagat på R och ifrågasatt hans intellekt och intelligens och hade klagat på att han drog mig ner också. Mamma sa:"Men vem umgås egentligen Ulrica med nuförtiden?" "Ja," hade min syster svarat, "det är en massa människor, inte bara R". "Nej", sa mamma, "det tror jag inte. Hon har nog inga vänner kvar bara han. Han uppfostrades nog aldrig hemma såsom han är. Han var nog fosterbarn". Så där höll hon på ett bra tag och fick också in en spark mot pappa när hon sa att han bara blev präst för att få makt över människor. Det tände till i mitt huvud och jag kunde inte hålla tyst längre. Så ett litet mail skickade jag till mamma och påminde henne om den gyllene regeln, om att behandla andra som man själv vill bli behandlad. Nu väntar jag vad som kommer att hända. Men om jag har förstått det rätt så är nog inte alla synapser kopplade i hennes hjärna och mailet kommer nog att få en kritik av henne. Stackars min sjuka syster hon kommer att få höra allt!

No comments: