Wednesday, December 23, 2009

Jo men kanske en vit jul. Det ligger kvar och blir mer! Köpte allla presenter igår. Tänk vad mycket krafs jag kan hitta på och ge folk, som inte behöver något; luktljus, kalendrar, mera luktljus, sprit samt ett antal böcker i olika former. Två av böckerna är skottska noveller skrivna av skottska författare, som tex Ian Rankin, C Brookmyre och Denis Mina. En av böckerna är lite annorlunda då den beskriver det från offrets synvinkel. Vill egentligen läsa den själv men får väl låna den när vederbörande har läst klart.
Sue och E var med och shoppade oxå. Sue, som ibland har svårt med att gå satt i rullstol med sin päls och cigg och blev skjutsad av E, som är en fara både för andra fotgängare och trafiken när hon styrde stolen, hon ursäktade sig med att hon inte hade fått sitt rullstolskörkort än. Det syntes! Sen tyckte nog folk allmänt synd om Sue när E ibland släppte och lät den rulla av sig själv sakta ner mot en väl vald fara och skrek över hela gatan "Look no hands!". Jag gick tio steg bakom, sådär som man gör när man är tonåring och ute med sina föräldrar. Sue kommer från djupaste Georgia, USA där hennes man arbetade som domare i rätten. Hon lärde mig något nytt och jag kände mig mycket liten i min kunskap om bibelbältet där. Tydligen finns det någon sorts baptistkyrka därnere, som använder ormar under högmässan och talar i tungor. tyckte det lät väldigt exotiskt. Måste kolla upp det där lite mera!

No comments: