Saturday, March 22, 2008

Jaha. Så fick jag som jag ville. T följde inte med. Samma kväll, som jag sitter och gnäller på att jag behöver min frihet och inte villl ha med honom hem till Sverige, skickar han ett mail till mig där han förklarar att han inte har tid eller råd att komma med. Så nu är jag här ensam och det känns skönt, nu kan jag reda ut tankarna lite. Inte att det har blivit så mycket tid över till det än men det skulle aldrig ha gått med T här. Har nog redan förstått att om jag ska investera i ett lite annat liv än vad jag har just nu måste det ske på eget bevåg och jag kan inte lite på att T kan backa upp med någon helst financiell hjälp. Ska till en färg- och bild pedagog på tisdag, det blir spännande om det kanske gör att mina innystade tankar reder ut sig lite. Har också sett ett hus idag som inte alls är dåligt och billigt om jag säljer lägeneheten jag redan äger. Fast måste ju hitta jobb också. Mina sparade pengar har i stort sett sinat ut, kommande månader har jag bestämt att det blir inga nya kläder och tyvärr heller inga resor till Sverige förrän i juli.

T har jag ringt igår och måste väl ringa idag igen men det blir dyrt att ringa och han har inte råd att ringa mig. Mamma har hela tiden frågat om inte han har ringt, vill inte säga hur illa till det ligger med hans finanser. Jag vet att jag skyller allt på honom, fast egentligen är det ju jag som det är fel på. Han har inte gjort något ont, det är jag som ALLTID råkar plocka dessa män i behov av trygghet i alla områden. Men jag kan inte tycka alltid synd om dem, jag hjälper inte med att ta hand om dem och bli en extra mamma till dem. Se på M, när vi var tillsammans gick det inte alls bra för honom. Nu har han ryckt upp sig, jobbar i stort sett sju dagar i veckan och är mycket lyckligare i sig själv. Jag tror att T måste göra samma sak, måste få lite positivt i sitt liv och också acceptera var han står i livet. Visst låter det som att det är över mellan oss. Jag tror att det är ditåt det bär hädan men så säker är jag ännu inte. Han är så fantastisk att prata med . fast jag tror inte alls att han skulle kunna klara av ett rent vänskapsförhållande. Vi får vänta och se. Kanske på tisdag när jag ska måla hos pedagogen kommer molnen att skingras och jag går därifrån visare till hur mitt liv ska se ut (ja och 'pigs can fly').

No comments: