Wednesday, March 11, 2009

Idag tog vi bilen ut till havet. Glatt trampade vi genom tång och sand. Blandrasen hittade en pinne och Cockern sprang efter fåglar, Boxern haltade modigt alldeles bredvid mig. Väl hemma igen såg det ut som om vi hade med oss halva stranden hem. Är det någon som vet hur lite sand kan sprida sig genom huset i en sån hast? Kanske en fysisk lag eller en matematisk formel. Ut med dammsugaren, funderade om jag skulle dammsuga hundarna också medan jag ändå var igång. Jamen, det är ju ändå dem som är upphovet till allt damm och grus. Sen slutade jag fundera mer på det eftersom det skulle ha gett Cockern en hjärtinfarkt och efter hennes senaste puts och polering av tänder, som kostade mer än en semester, vågade jag inte ens tänka på hur mycket hjärtmedeciner för hundar skulle kosta...jag vill ju ändå ha en liten semester detta året också.

No comments: